Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av mumof3 - 18 augusti 2014 14:20

Efter en veckas onda aningar och känningar i både sidorna på ryggen och fram mot äggstockar börjar jag bli lite smått panikartad att; OMG, detta är snart på riktigt! Bebis kan faktiskt komma när som, (och hon kan dröja, jag vet...)

Men jag känner mig inte alls förbered ifall hon bestämmer sig för att komma tidigare. Efter en orolig natt sa jag till älsklingen att nää du... sängen måste upp!

Tog fram den ur förrådet, rengjorde den och bäddade med nya textiler! Ahhhhh vilken känsla! A tittade nyfiket på och när pappa N skruvade ihop sängen sa han; detta är spännande!   Underbara barn!

Saknas bara sänghimmel som jag ska handla nu någon gång.. känns inte sådär jätteakut ifall hon kommer... vill inte att det ska samlas massa damm på den, så den kan gott vänta ett liiitet tag till!


                       Före 

 

                     Efter  

 

 

 


La även babynestet i som min underbara syster hjälpte mig med och sydde ihop den! När det kommer till att sy o så är jag helt lost. Så jag skaffade all material och lät stackarn sy den! Detta var hennes första, men attans så snygg den blev!

Tusen tack, min älskling!  


 

Älskar den!


Idag började vår stora pojke i nollan, eller förskoleklass som det heter! Han har varit jättenervös hela sommaren. Han trodde att det skulle bli läskigt och inte alls så kul. Var rädd för att vi skulle glömma honom i skolan och en massa saker. Vi har försökt prata med honom och även låta hans kusin som precis har avslutat nollan berätta om hur kul det är. 

Nu till helgen var han väldigt förväntansfull och på morgonen ville han till skolan! Ååååå så härligt det var att se hans ångest försvinna.

Pappa N fick följa med och jag stannade hemma med lillebror. Så glad A var när han kom hem! Så härligt!

Men tiden går alldeles föööör fort! Min lille pojke är stor juhh  



Ha en skön måndag!

Kram


Presentation


Välkommen hit!
Ni får följa mitt vardagsliv som 3 barns mor. Storebror född 2008, lillebror 2010 och lillasyster september 2014.
Bloggar om allt som händer mitt i livet och början på en lång föräldraledighet!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

~Gästboken~


Ovido - Quiz & Flashcards