Alla inlägg den 16 augusti 2014

Av mumof3 - 16 augusti 2014 14:44

BB-väskan är färdigpackad!   Det är sådan härlig och rogivande stund när man packar och förbereder. Nu blir det så mycket mera verkligt och jag längtar som tusan efter att få hålla vårt lilla barn! 


Iallafall till bebisens har jag packat... Jag har valt att inte ta med mig alltför mycket kläder o dylikt, tror jag...    

 

Baksidan på hemdressen! Ursöt!



Innehållet:
~ 3 pyjamas + 3 strumpor till

~ 3 mössor, varav 2 hjälmmössor

~ En dress till hemfärden inkl body

~ 1 mjuk filt

~ 1 vanlig jättetunn filt

~ 2 sorters nappar

~ Bröstnapp

~ Några blöjor

~ Två dreggellappar


Jag hoppas att det ska räcka.. annars så får pappa N bara köra och hämta mer om vi behöver, vi bor i närheten av sjukhuset.


Vår väska har jag smått börjat packa och det är bara mina grejer som har åkt i. 

~ 2 ursköna och mjuka mammabyxor

~ 2 strumpor

~ 2 amningslinnen 

~ 1 skön kofta

~ 4 ombyten av underkläder


Så långt kunde jag packa... resten tar jag lite längre in i augusti.

Detta är tänkt att packas:

~ Hårborste, hårsnoddar, hårklämmor

~ Smink, sminkborttagare

~ Lypsyl

~Innetofflor

~ Duschgrejer, kroppslotion

~Deo

~Tandborste, tandkräm

~Bindor

~Kläder till pappa N

~Toalettartiklar till pappa N


Tror det räcker? Får gå igenom lite olika listor på nätet och jämföra. VIsst har jag gått igenom detta två gånger tidigare...men jag har glömt vad jag packade!  


Kram  



Presentation


Välkommen hit!
Ni får följa mitt vardagsliv som 3 barns mor. Storebror född 2008, lillebror 2010 och lillasyster september 2014.
Bloggar om allt som händer mitt i livet och början på en lång föräldraledighet!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

~Gästboken~


Ovido - Quiz & Flashcards