Direktlänk till inlägg 23 december 2015

Besviken på sjukvården

Av mumof3 - 23 december 2015 01:49

Usch, idag (tisdag, skriver väldigt sent på onsdag morgon) var det ingen rolig dag..

Vi hade tid kl 10:50 för att göra en skall röntgen på vår lilla sessa. Det började med att vi var på dagvård, där hon skulle få lugnande medicin. Detta fick vi veta redan i brevet att lugnande medicin skulle ges.

Sedan så gick vi vidare till en annan byggnad där röntgen skulle ske. Då får jag reda på att det är bäst att sessan sover och jag får "tid" på mig att somna henne...

Hon vill ju såklart inte sova!

Det var inte alls hennes tid för att sova, och hon blev fnittrig av medicinen.

Hon blev även lite dåsig och fick trötta ögon, alltså lugnande, men hon vill inte alls sova! Jag skulle prova lite till. Försökte på alla möjliga sätt. Sa till tillslut att detta kommer inte att funka. Hon vill inte sova, och nu hade medicinen släppt så hon var nyfiken på alla knappar på maskinen. Sköterskan menade på att vi kan nog ta en liten runda så sover hon kanske? Jag sa att jag vill ringa sessans far, som var kvar i den första byggnaden med våra söner, för hon brukar somna bättre i hans famn. Ringde efter honom så fick han komma och försöka somna henne. Men innan han kom hade hon börjar bli arg på mig för att jag försöker somna henne. Min man provar och hon blir bara argare! Vägrar allt! 

Tillslut säger sköterskan att vi ska nog ta en paus. Ta en runda, äta något så sen kanske hon har hunnit bli trött och om hon har somnat vid klockan ett, så kan vi komma och se om det finns någon lucka för att göra röntgen.

Klockan hade nu hunnit bli tio över tolv! Vår lilla sessa var riktigt arg nu! Hon skrek vilt och snurrade sig i vår famn. Meningen var att vi skulle ut på en runda i sjukhusområdet, men det började ösregna och lilla sessan var så himla arg! Vi satte oss i bilen för att lugna ner henne lite och kanske köra runt... gick inte alls! Jag har aldrig sett henne så aggressiv och arg innan! Hon bara skrek och slog med hennes små armar och snurrade i famnen på oss! Jag blev så himla arg på sjukhuset! 

För jag tycker att de kunde ha varit tydliga med att vi måste få henne att sova där.

Då hade våra förberedelser sett helt annorlunda ut! Eller om det var så vikitgt att hon ska sova, kunde de ha gett henne något lite starkare så att hon kunde sova... Nu satt vi istället fast i bilen i en timme innan vi kunde lugna ner henne något. Klockan blev runt tjugo i två innan vi körde därifrån. Vi hann köra ner till stan för att fixa ett ärende innan hon tillslut somnade i bilen.

Körde tillbaka för att se om de hade tid. Det fanns tid. Så snabbt ut med henne från bilen och in igen i undersökningrummet. Så fort min man la henne på britsen, så vaknade hon. Självklart, hon är absolut ingen sjusovare. Sover  som sagt väldigt dåligt och är lättväckt. Det gick inte att göra röntgen när hon var vaken. Så de avbröt det och vi gick. Senare ringer en sköterska och ger oss en ny tid på måndag och säger att se till så att hon är trött så att hon sover...


Argh!! Vet inte om jag är överkänslig, men blir så arg! JAg kan inte tvinga mitt barn att sova! Vill de att hon ska sova tycker jag att de kunde ha gett henne något lite starkare så att hon inte hade behövt lida igenom detta! Fick så ont i hjärtat! Har aldrig sett henne på detta vis!  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mumof3 - 20 januari 2016 22:28


Det känns som om månaden tar aldrig slut! Vissa månader flyger iväg, men har alltid tyckt och tycker fortfarande att januari är den månad som är längst och segast!  Men ett ljus i mörkret är att jag har blvit faster, igen! Min storebror fick en all...

Av mumof3 - 9 januari 2016 23:22

Nu har jullovet passerat förbi och på måndag ska barnen åter till förskola och skola. Känns lite tråkigt att vardagsrutinerna ska börja igen. Älsklingen började jobba idag och det är så tomt nu när han är på jobbet och barnen sover. Men man ska inte ...

Av mumof3 - 1 januari 2016 14:47

Nu är det nya året här! 2016! Som vanligt börjar alltid det nya året med dimma och regn.. vill bara ligga på soffan och titta på film hela dagen! Men nej, verkligheten kallar och det är en riktig städ- och tvättdag idag! Istället ska vi njuta av helg...

Av mumof3 - 29 december 2015 23:57

Idag kom min kära vän förbi och gav barnen lite sena julklappar! Hon har precis flyttat tillbaka till Malmö efter att ha bott i Stockholm ett par år. Det värmer så fint att återse en kär vän! Sist vi träffades var vår sessa nyfödd och nu fick h...

Av mumof3 - 28 december 2015 22:18


Idag hade vi ännu en tid för CT undersökning till vår sessa. När sköterskan ringde mig förra veckan sa hon att det var bra om vi kunde vara på plats mellan tolv och kvart över. Vi kom såklart klockan tolv för att vi ville inte stressa och ta det lu...

Presentation


Välkommen hit!
Ni får följa mitt vardagsliv som 3 barns mor. Storebror född 2008, lillebror 2010 och lillasyster september 2014.
Bloggar om allt som händer mitt i livet och början på en lång föräldraledighet!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

~Gästboken~


Ovido - Quiz & Flashcards