Alla inlägg under juli 2014

Av mumof3 - 21 juli 2014 20:32

Ahhh! Vilka härliga dagar vi har haft nu! Kan verkligen inte klaga på att mannen jobbar trots 30 graders värme o " alla är lediga"!

Vi har verkligen maxat de lediga stundena mellan jobbtimmarna med sol & bad! Nice!

Tyvärr har vi bara hållit oss här i Malmö, på Ribban, men ändå! Överskönt att få vara vid stranden när det är som hetast! För det är verkligen hot! Just love it!

 






Vi har t.o.m lyckats klämma in två middagsbjudningar; en med svärmor och en med pappa och mina syskon! Helt härligt! Att stå o laga mat två dagar i rad, när det är så varmt, och jag är så tung, är dock inget å rekommendera... Mina fötter är helt svullna, tunga o varma. Påminner lite om en dinosauriefot... 


 


Dessa o vattenmelon måste jag, som sagt, ha varje dag! 


Kram

Av mumof3 - 19 juli 2014 20:45

NU har jag hämtat ut ännu en babybox och denna gång från Babyland!

I och med att butiken gick i konkurs här i Malmö måste man beställa den via nätet. Så jag beställde den från nätet och ca 4 veckor senare fick jag ett SMS att nu finns den å hämta! 

Inte särskilt mycket, men ändå, nice att få lite saker till bebisen!    


Innehåll;

¤ 4 st newborn blöjor strl 1

¤ Napp från Esska

¤ Provtub från Oral-B

¤ Haklapp från Trygghansa

¤ Tygväska

¤ 2st små dukar från Dr.Beckman som fungerar som en magnet där smuts och färg fångas upp så att man kan blanda olika färger i tvätten ( har ej provat om det stämmer)

¤ Provnummer från Vi föräldrar

¤ Diverse information, erbjudande och lite rabatter.



Som sagt inte alls mycket... men men...


Kram 




Av mumof3 - 18 juli 2014 22:00

Idag hade jag tid hos barnmorskan. Min barnmorska är på semester så jag fick träffa en annan. Men hon var lika go och snäll så det kändes bra.


Mitt järnvärde har ökat! Woho! Kände mej som en duktig flicka när jag fick beröm för att jag äter mina tabletter!

Tar Hemofer 4 st varje dag och från 93 har mitt HB-värde ökat till 115! =0)


Bebisens hjärtljud låg på 130. Så underbart att få höra hur lilla hjärtat slår för fullt!


SF-måttet låg på 29 och den var bara någon millimeter under kurvan, men jag följer min egen och det är bra!


En positiv upplevelse!


Kram

Av mumof3 - 17 juli 2014 22:35

På eftermiddagen bestämde vi oss för att åka ner till Ribersborg strand. Vår äldsta son A ville cykla, medan minstingen N ville gräva i sanden! Perfekt, då båda cyklarna hade omöjligt fått plats i bagageluckan!. Packade lite mellanmål och begav oss ner mot havet.

Skönt!

Stackare A trillade med cykeln och skadade sitt ben! Första gången jag inte har med mig plåster-kitet, typiskt, så jag fick improvisera ihop ett "plåster".  

Snyggt, va? Är ändå rätt så stolt!

 

Det var alldeles underbart väder och inte alls så kvävande varmt. Pojkarna ville känna på vattnet och bara doppa fötterna.. slutade med våta shorts och lyckligare barn!   

 

   

Malmös stolthet.

 


Nu ska jag ta ut mina vattenmelon skivor från frysen ( mina cravings, jättegott med fryst melon, nästan som isglass), läsa lite och ha d gött med bara mej själv! Barnen sover och mannen jobbar!

Godnatt!


Av mumof3 - 17 juli 2014 11:11

Usch.... känns sådära bra nu... väntar mest bara på att min man ska vara ledig.. och det är inte förräns i slutet av juli =0(


Nåväl... värre saker finns att klaga på...


En underbar sak; vår 6 åring har äntligen lärt sig att cykla! Så stolt han blev när han kunde själv! Sonen är typen av en tänkare.. han tänker före vad han gör, mycket noga och för mycket ibland. Han har listat ut vilka saker som är farliga och hur man undviker dem. Så att ta bort stödhjulen och förlita sig på sin egen balans fick älsklingens hjärnan att gå igång och vi började diskutera vad som händer om han faller ner från cykeln, vilket underlag som är bäst att trilla på, vad som händer med skinnet om han nu skulle trilla.... men.. HAN KLARADE DET!   

Varje gång jag ser honom nu cykla blöder det i hjärtat! Så modig!


Mina gravidcravings har varit mest jordgubbar, melon och körsbär! Kan ej få nog av dem! Mumsar i mej dessa goingar varje dag! Så härligt!


Imorgon ska jag till BM för kontroll. Ska få lyssna på hjärtljuden och se om mitt järnvärde har vänt... sist låg den på 93.. inte så bra.


 

Kan ej få nog!

 

Kram!


Av mumof3 - 10 juli 2014 18:07

Var idag och fick en välbehövd och lyxig ansiktsbehandling på skönhetskliniken FaceFairy här i Malmö. 

Ahhhhhhhh... vilken lyx att bli bortskämd med en underbar behandling! En riktig pärla i Malmö som jag kan starkt rekommendera. Superlyxigt, rent, fräscht och med en extremt duktig och kunnig personal!  

Det är alltid svårt att hitta rätt bland en massa kliniker, men I´ve found home!

 

Kliniken ligger på Köpenhamnsvägen 7 i Malmö   

Fräscht väntrum

 

 

   

Bästa dag-och nattcreme! Köpte även concealer som jag inte kan leva utan! Jättebra!

 

 

Fick lite fina presenter på köpet! Använder nästan bara ArtDeco-smink, så den här läppglansen kommer lägligt då min är snart slut! Narro (ägaren) tyckte att jag skulle prova på en ny sorts salva som man stryker på när man har t.ex bränt sig i solen, utmärkt för barnen nu när solen är så stark!

Man tackar! =0) Älskar att bli bortskämd!


    Supercool Make-Up-hörna!


Av mumof3 - 7 juli 2014 18:25

Nu har jag gått in i v 31 (30+0)


Känns verkligen att det närmar sig... fötterna svullnar som bara den och kroppen e helt tung! Men ändå två månader kvar!   Hur ska det gå?

 



Av mumof3 - 5 juli 2014 18:15

Passade på att göra lite efterrätt!

Dagarna är för varma för att vara ute mitt på dagen! Vi försöker istället att vara ute på morgonen och senare på eftermiddagen. Så detta är resultatet av rastlöshet!      


Blev riktigt gott!

Mums!



Presentation


Välkommen hit!
Ni får följa mitt vardagsliv som 3 barns mor. Storebror född 2008, lillebror 2010 och lillasyster september 2014.
Bloggar om allt som händer mitt i livet och början på en lång föräldraledighet!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

~Gästboken~


Ovido - Quiz & Flashcards