Alla inlägg under januari 2016

Av mumof3 - 20 januari 2016 22:28

Det känns som om månaden tar aldrig slut! Vissa månader flyger iväg, men har alltid tyckt och tycker fortfarande att januari är den månad som är längst och segast! 

Men ett ljus i mörkret är att jag har blvit faster, igen! Min storebror fick en alldeles söt och liten flicka för åtta dagar sedan! Jag kan inte tro att mina barn har varit så små! Herregud, så små nyfödda bebisar är!     


Efter julmumset så vill man såklart röra på sig mer och hålla ett hälsosamt liv och börja året med att äta rätt... allt det vanliga som man säger man ska göra. Jag och syrran började träna igen och går nu på en 14 dagars matschema som är specialgjort av hennes PT. Snacka om att vi tog verkligen fel tid att börja detta på. Mna har ingen ork och lust! Känner mig inte alls motiverad! Snö, kyla och is ute. Mörkt hela tiden. Vill bara ligga nerkrypen under en filt och dricka massa varma drycker! Men jag har lovat mig själv att hålla dessa två veckor och jag är faktiskt redan inne på den 10;de dagen  

Jag  gör den mer som en detox så att jag ska börja om från början. Blev nog lite många lussebullar och fika förra månaden  

Får se hur länge man orkar tänka om hela tiden... Men hoppas på det bästa!

 

Så gott detta är!

 

 

Kram


Av mumof3 - 9 januari 2016 23:22

Nu har jullovet passerat förbi och på måndag ska barnen åter till förskola och skola. Känns lite tråkigt att vardagsrutinerna ska börja igen. Älsklingen började jobba idag och det är så tomt nu när han är på jobbet och barnen sover. Men man ska inte klaga. Haft en fantastisk början på året och vi har firat vår 13:de bröllopsdag! Hade planerat en hel del för dagen och barnen sov över hos mina föräldrar, men ibland rår man inte över omständigheterna så det blev att fira dagen hemma med en lugn kväll. Mysigt hade vi det i alla fall med god mat och dricka!

 

 


Ljuvlig dessert


Fick ett brev igår om att vår äldsta son hade paket att hämta ut. Blev lite orolig att det var något mysko. Han är 7 år och kan absolut inte beställa saker själv över nätet. Hämtade ut paketet och det visade sig att han hade vunnit pris i en tävling som han var med i för några månader sen via Ronald Mcdonald klubb! Ett bokpaket med tio böcker! Vilken lycka det var för pojkarna då de älskar att läsa! Var helt otippat och så glada vi alla blev! Paketet var så fint inpackat också!


   


Då vår sessa växer och utvecklas så börjar också hennes behov av att leka förändras. Så jag och älsklingen bestämde oss för att göra en hörna för henne i vardagsrummet. Åkte idag och köpte lite "inredning" till hörnan så att den ska se trevlig ut och som hon älskar att sitta där och leka! Lite så bara att hörnan är vid öppna spisen, men vi får helt enkelt inte använda den på ett tag! =0) 

 


Fick  underbara tavlor av min otroligt begåvade syster! Inte nog med att hon driver sitt eget företag, utan hon målar underbara tavlor också! Vi har pratat av och till att jag vill ha tavlor ovanför vår säng för väggen är för vit och kal. Hon har frågat mig vad jag tycker om, vilka färger och så. Jag har svarat lite svävande och inte velat belasta henne med mer arbete. Sedan kom hon en dag efter jul och gav mej dessa underbara konstverk! Jag blev helt mållös! Helt paff! Jag visste såklart att hon är duktig på att måla och att hennes kunder har sagt att hon har liksom fångat deras stil med tavlor, för hon målar på beställning och personligt till var och en. Men jag måste erkänna att jag trodde aldrig att det skulle bli såhära perfekt! Blev så glad så jag blev tårögd! Hur hade hon lyckats fånga exakt vad jag var ute efter, utan att veta det eller att be om det? Helt fantastisk och begåvad människa! Älskar dej, N!


      

Helt fantastiska tavlor!



Ha det bra!

Kram


Av mumof3 - 1 januari 2016 14:47

Nu är det nya året här! 2016! Som vanligt börjar alltid det nya året med dimma och regn.. vill bara ligga på soffan och titta på film hela dagen! Men nej, verkligheten kallar och det är en riktig städ- och tvättdag idag! Istället ska vi njuta av helgen och fira vår bröllopsdag: 13 år som gifta!


Nyårsafton var helt underbar! Började med lite stress.. jag som är helt emot att vara ute i sista minuten med det man ska göra, panik åkte till Emporia igår för att gå på jakt efter nyårs outfit!    Tydligen är jag bäst på att stress handla; köpte nämligen tre klänningar! Två från Warehouse och en från MQ!    Kanon!


Denna magiska, glittriga afton började med en festmåltid hemma hos oss, sedan åkte vi för att hälsa på svärmor och önska henne gott nytt år, för att sedan avslutas hemma hos mina föräldrar! En underbar kväll!


             





Önskar er ett

Gott Nytt År!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen hit!
Ni får följa mitt vardagsliv som 3 barns mor. Storebror född 2008, lillebror 2010 och lillasyster september 2014.
Bloggar om allt som händer mitt i livet och början på en lång föräldraledighet!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

~Gästboken~


Ovido - Quiz & Flashcards