Alla inlägg under december 2013

Av mumof3 - 22 december 2013 23:30

Var ute m mina älsklingar i fredags! Hade en helkväll. Åt på Indian Haweli, en indisk restaurang med toppengod mat!  Beställde en massa för man var ju hungrig.. insåg sen att tjaa.... för mycket att det goda är inte sååå bra...

Tog sedan en lång promenad i cityn. Ville sedan sitta på ett café, men alla caféer stänger så jäkla tidigt! Tog istället takeaway fika och stack hem till mej! Var uppe sent o pratade och fikade! Längesen vi var samlade och bara pratade! Synd att du råka somna A!   


 

Av mumof3 - 22 december 2013 22:29

Var idag å shoppade lite flera julklappar. Älskar att gå runt o hitta den perfekta gåvan!  Tillbringade tiden mestadels på Emporia! Fullt m shopping sugna människor =0)

De hade julshow m snögubbe, änglar, rudolf, tomtefar...

Tog en fika paus på ChokoMania, deras belgiska chokladtårta är en dröm!




     

Av mumof3 - 21 december 2013 23:00

Var på 4års kalas! Grattis D på din stora dag!

Barnen festade loss och hade hur kul som helst, medan vi vuxna gäspade mest och tittade på klockan!   

Tänk så lite det krävs för barn för att det ska bli en riktig lyckad festkväll; musik att skaka loss till, tårta, godis och en massa ballonger! That´s it! Barnen pratade hela vägen hem i bilen om hur kul det var och vem som gjorde vad och vilka godisar de fick i påsen.... ahhhhh.... småbarn små beskymmer va.....


 

Av mumof3 - 20 december 2013 22:15

Var i stan häromdagen... Första gången vi hade tid och gå till julmarknaden! Det var verkligen mysigt!

Uttjatat ord, men med alla tusen juleljus, glittrade staden något så härligt o det var verkligen myyyysigt! 

Barnen träffade självaste tomtefar och högst upp på önskelistan stod Michael Jackson hatt....  Barnen älskar att stå och dansa och sjunga till hans låtar.. Smooth Criminal är en klar favorit!      


Av mumof3 - 19 december 2013 21:15

  

Nu har vi fått gissa på vem vår hemliga nisse är och även fått reda på vem det EGENTLIGEN visade sig att vara!

Det var skojj å gissa.. fel hade jag juhh som vanligt! 

men den jag hade busat å vatt lite extra snäll mot gissade rätt på mej! Wiiiii my work is done!

Men tänk att det var även en annan kollega som gissade på att jag var hennes hemliga nisse  

jaaaa.. jag e juuuu jättesnäll..... thihihi


Julklappen innehöll: bodybutter som luktade jordgubbs milkshake, skrubbhandskar o två ansiktsmasker; en choklad och en vanilj fudge!

Bra tips till er som letar!


          
              Alla julklappar                  Min julklapp 


Av mumof3 - 16 december 2013 19:42

Ojojoj.. som det kändes idag att jag har fått alldeles för lite sömntimmar under helgen  har såå svårt m disciplinen att gå o lägga mej i tid! Det finns så mycket man vill göra... o sååå lite tid! 

Varför försvinner tiden så snabbt när man ÄNTLIGEN är ledig o såååå sakta.. sakta.. saakktaaaa när man är på jobb?


Borde faktiskt vara tvärtom.. om jag får bestämma...


Var ute o shoppade lite presenter idag efter jobbet... LOVE GIFTS!

vi har en sån jullek på jobbet där man ska vara en hemlig nisse åt någon annan.. under december månad har vi varit extra snälla eller busiga mot varandra..  

På julfesten ska man sen gissa vem ens hemliga nisse man tror är

Inte alltid man gissar rätt! Förra året var jag nästan hundra procent säker på en person men det visade sig vara någon annan som jag aldrig trodde skulle vara! Vi ger även en liten symbolisk julklapp till den man busat/varit snäll mot..

ska bli intressant o veta vem min nisse e...  


Har ni någon jullek på jobbet?


Av mumof3 - 15 december 2013 03:15

Wohhhooo! I´m back in the game!

Skrev två tusen ord på ett par timmar! ÄNTLIGEN!

Scenerna knackade på bara och jag öppnade dörren o sa WELCOME!

Så härligt! Det var ett tag sen jag hade tid o skriva! Nu är energin slut o jag ska försöka få någon sömn.. innan älsklingarna vaknar o kräver hela ens uppmärksamhet!


Härligt!!  

Av mumof3 - 14 december 2013 20:29

Jäklar i det så skrämmande enkelt det är att köpa på nätet... inget samvete som hindrar en hemma i kontorsrummet där man sitter i myskläder, ingen koll på verkligheten.. bara en ahhh va flashigt, klick å va fint.. klick, den vill jag ha, klick o den osså, klick o en till syrran, klick,klick..

Gå till kassan:

Ojjjj? Så många tusenlappar  ahhhhhh.. lönen e på väg.. klick klick...  


Nåväl... de levereras ända fram till dörren o jag slipper bära på allt  





Presentation


Välkommen hit!
Ni får följa mitt vardagsliv som 3 barns mor. Storebror född 2008, lillebror 2010 och lillasyster september 2014.
Bloggar om allt som händer mitt i livet och början på en lång föräldraledighet!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

~Gästboken~


Ovido - Quiz & Flashcards