Alla inlägg den 9 oktober 2014

Av mumof3 - 9 oktober 2014 19:52

Idag hade vi vår första BVC tid för vår prinsessa! =0) När sjuksköterskan var hos oss förra veckan, så visade det sig att vår lilla älskling inte gick upp i vikt som hon skulle. Hon var för trött för att orka äta den mängd hon behövde och därför öka hon ej i vikt. Sessan sov hellre än att äta. Jag och sköterskan kom överens som att det skulle intensiv ammas i ca en kvart, hålla L vaken och sedan erbjuda henne andra bröstet. Lättare sagt än gjort, då hon somnar så fort hon börjar äta. Kan hålla på och amma i 1 1/2 h, för att efter en kvar så vill hon äta igen. Mina dagar består alltså av att försöka få i henne så mycket som möjligt. Jag försökte med ersättning, men det kändes helt fel för oss. Men, men, skam den som ger sig!

Idag fick vi vår belöning; sessan hade gått upp 250g och vi jublade över beskedet!  

Idag är hon 2veckor och 4 dagar gammal, väger 3910g och är 53,5 cm lång. Allt såg fint ut! Skönt!

Vi firade detta genom att gå en sväng om köpcentret och ta en snabbfika innan vi skulle hämta busfrön från skola/förskola!

Middagen idag bestod av ungsbakad sejfilé, potatismos och go´aste spenatsåsen! Mums!


Fick fotoboken som jag beställde förra veckan! Är så himla nöjd!


       





Kram

Presentation


Välkommen hit!
Ni får följa mitt vardagsliv som 3 barns mor. Storebror född 2008, lillebror 2010 och lillasyster september 2014.
Bloggar om allt som händer mitt i livet och början på en lång föräldraledighet!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

~Gästboken~


Ovido - Quiz & Flashcards