Direktlänk till inlägg 7 december 2014

Mysdag

Av mumof3 - 7 december 2014 21:11

Varit en riktig slö och mysig dag idag! Dagen började med en maffig brunch och sedan var det dags att ta fram alllllaaa pojkarnas kläder för att se vad som ska bort, packas, ges ut och vad som ska slängas.. vi sorterade även underkläder och strumpor! Pojkarna var inte ett dugg glada att prova kläder ska jag lova! En hel del gnäll, gråt, skrik och mycket mutande (från mammas sida)! Men det gick! Puh! Nu har jag lagt det som ska packas åt sidan och vi är på jakt efter fräscha resväskor. Vi köpte våran för ett par år sedan och efter ett x antal resor, behöver vi nya! Har hittat på nätet men behöver fundera lite till om jag verkligen vill ha just dem! =0)


Klickade hem sittdyna till vagnen från www.babyland.se natten mellan onsdag och torsdag och jag blev helt förvånad när jag fick ett sms på fredag om att vårt paket finns att hämta!   Mycket bra Babyland! Får ta ett foto på hur det ser ut med dynan på. Det ser gosigt ut nu, men färgerna är inte de jag vill ha... =0(  Nåväl, får sluta upp med att vara så och gilla läget helt enkelt!


Hade en hel utedag i lördags med min sessa! Vår första dotter-mor dag! Träffade en kär kollega och vän och tog en lång fika tillsammans. Därefter gick jag och min lilla sessa runt och shoppade lite julklappar. Hon var så snäll, min lilla tös! Skrattade och log och såg nöjd ut! Jag var även på Mobilias köpcentrum, den "nya" delen och jag blev glatt överraskad av deras amningsrum! Jättefint och mysigt! Fanns även en lekhörna med Tv, micro och tvättställ. Självklart även ett stort skötrum med en stor och en liten toalettstol! Mycket bra, Mobilia! Passade på att köpa små överrasknings paket till pojkarna som de ska få öppna på planet. Det tar ca fem timmar att flyga och för att underlätta dessa timmarna brukar jag alltid köpa småsaker och slå in dem. Ska lägga upp en bild på vad jag har köpt. Det hjälper både barn och föräldrar!


Fick även hem julklappar som jag har specialbeställt till barnens mostrar.. men kan ej lägga upp bilder, för I know you are watching   



 


Kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mumof3 - 20 januari 2016 22:28


Det känns som om månaden tar aldrig slut! Vissa månader flyger iväg, men har alltid tyckt och tycker fortfarande att januari är den månad som är längst och segast!  Men ett ljus i mörkret är att jag har blvit faster, igen! Min storebror fick en all...

Av mumof3 - 9 januari 2016 23:22

Nu har jullovet passerat förbi och på måndag ska barnen åter till förskola och skola. Känns lite tråkigt att vardagsrutinerna ska börja igen. Älsklingen började jobba idag och det är så tomt nu när han är på jobbet och barnen sover. Men man ska inte ...

Av mumof3 - 1 januari 2016 14:47

Nu är det nya året här! 2016! Som vanligt börjar alltid det nya året med dimma och regn.. vill bara ligga på soffan och titta på film hela dagen! Men nej, verkligheten kallar och det är en riktig städ- och tvättdag idag! Istället ska vi njuta av helg...

Av mumof3 - 29 december 2015 23:57

Idag kom min kära vän förbi och gav barnen lite sena julklappar! Hon har precis flyttat tillbaka till Malmö efter att ha bott i Stockholm ett par år. Det värmer så fint att återse en kär vän! Sist vi träffades var vår sessa nyfödd och nu fick h...

Av mumof3 - 28 december 2015 22:18


Idag hade vi ännu en tid för CT undersökning till vår sessa. När sköterskan ringde mig förra veckan sa hon att det var bra om vi kunde vara på plats mellan tolv och kvart över. Vi kom såklart klockan tolv för att vi ville inte stressa och ta det lu...

Presentation


Välkommen hit!
Ni får följa mitt vardagsliv som 3 barns mor. Storebror född 2008, lillebror 2010 och lillasyster september 2014.
Bloggar om allt som händer mitt i livet och början på en lång föräldraledighet!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

~Gästboken~


Ovido - Quiz & Flashcards